Xavier Aragay: “S’ha acabat el model tradicional, el professor acompanya, ajuda, guia”

Hi ha escoles que creuen que el model tradicional, amb horaris i amb assignatures, està obsolet. Cada cop són més els col·legis que s’apunten a l’ensenyament sense llibres, sense horaris, sense assignatures i sense exàmens. Un d’ells és el col·legi jesuïta Infant Jesús, on ens hem desplaçat per veure com treballen. Ho fan a través de projectes que tenen un repte i que poden durar dos dies o dues setmanes. Ens ha donat més detalls d’aquest sistema d’ensenyament Xavier Aragay, director general de la Fundació Jesuïtes Educació.

Aragay ha afirmat que el model tradicional s’ha acabat, “el professor s’allibera de la pesada càrrega de ser ell qui transmet el contingut, aquest està preparat mitjançant uns projectes i el professor és qui guia i ajuda”. Aragay ha dit que moltes vegades el dia a dia t’allunya de la vocació i per això cal reconnectar-s’hi.

Ha explicat, a més, que fan una “avaluació continuada” perquè els professors coneixen molt els alumnes. Així, el focus es posa en l’alumne, però també en el grup, en el conjunt. Igualment, aposten per reduir la distància entre família i escola i, pel que fa als deures en sentit estricte, tampoc n’hi ha, sinó que s’anima els alumnes a aprendre pel seu compte i a fer lectures. En definitiva, s’estimula l’estudiant.

“L’educació és un virus, ha de ser passió, ha de ser un repte”, ha afirmat Aragay, i ha dit que, amb aquest mètode, creu que ho estan aconseguint.

Compartir Piular Whatsapp